23 Haziran 2013 Pazar

En İyi Korku Filmleri


Herkese merhabalar canlarım, okuyucularım:)

Baya uzun bir zaman sonra yine sizlerle birlikteyim. Anam kusura bakmayın teknik arızalardan dolayı size yazamadım, koca bir blog yükünü Ekin'imin omuzlarına bıraktım ama artık burdayım. Her şey kontrol altında;)

He lafa gelelim... Ben korku severim arkadaşlar gerilim, polisiye türde filmleri izlerim genelde. Ben de şimdi size benim geçmişten bugüne kadar izlediğim ve beğendiğim korku filmlerini sıralayacağım.
Ha bu arada hemen uyarayım, korku filmi dedik diye buraya saçma sapan kuyulardan çıkan Samara bacımızı, merdivenlerden adam gibi inemeyen eli ayağı birbirine dolayarak yuvarlanan Garez gardaşımızı yazmayacağım:) Ciddi ciddi ben filmi izlerken korktuysam, gözlerimi kapadıysam ya da kulaklarımı tıkadıysam o filmde vardır bi olay. Çünkü bilen bilir örneğin Ekin, ben genelde korku filmlerinde gülen saçma saçma sırıtan "Hee korkma arkada şuanda herkes ampır ampır  gülüyoo, oyun bunlar oyun, o kan ketçap oğloooom" diyen iğrenç bir film arkadaşıyımdır. Ama bu filmler beni ürkütmüş ve sonrasında da bir süre etkisi altında bırakmış olan yegane filmler.

Ee çok konuştuk.. Az laf çok iş!! Buyrun bakalım..

Not: Filmlerin sıralaması karışıktır herhangi bir şey çıkarmayın kendinize göre anam ;) Ayrıca film özetleri filmifullizle.com ve sinemalar.com gibi sitelerden ödünç alınmıştır, çalınmamıştır!


1) Ruhlar Bölgesi (Insidious)


ÖZET: -->
Sadece 1 milyon dolara mal olmasına rağmen sadece ülkesi ABD'de 60 milyon dolara yakın hasılat yapan senenin korku olayı Ruhlar Bölgesi, Testere, Dead Silence ve Death Sentence gibi filmlerle janrada rüştünü ispatlayan James Wan'ın imzasını taşıyor. Astral yolculuk olarak bilinen fenomeni, ürkütücü biçimde gözler önüne seren film, genç çift Josh ve Renai'nin, üç çocuklarıyla birlikte yeni bir eve taşınmasıyla başlıyor.Evde yaşanan tuhaf olaylar, Renaiye evin hayaletli olduğunu düşündürür ve genç kadın kocasını taşınmaya zorlar. Bu sırada oğulları Dalton doktorların anlam veremediği bir komaya girer; tüm vücut fonksiyonları yerinde olmasına rağmen uyanamamaktadır.Aile yeni evlerine taşınmasına rağmen olaylar devam etmektedir; gece gündüz eşyalar yer değiştirmekte, kapılar açılıp kapanmakta ve etrafta tuhaf sesler duyulmaktadır. Josh, bu olanlara inanmasa da karısının ve annesinin eve medyum çağırmasına izin verir. O andan sonra olanlar ise en çok kendisini şaşırtacaktır. 

ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
Bu film bence 10 numara bir film beni cidden korkuttu, konu olarak da çok değişik. Filmdeki makyaj ve bazı karakterler komik gelebilir evet ama sesler insanı yerinden hoplatıyor. Bi doz kafanız tavana değebilir yani hazır olun. Filmi sıkılmadan izleyeceğinize eminim ;)

 2) Ruh (The Pact) 

ÖZET:
-->
(imdb: 5.6 ) Annie (Caity Lotz) ve Nichole (Agnes Bruckner) kardeşler, annelerinin hayata gözlerini yummasının ardından, onu son yolculuğuna uğurlamak üzere çocukluklarını geçirdikleri eve döner Evde kaldıkları gece kız kardeşler aralarında esrarlı bir varlık olduğunu hisseder Tuhaf sesler yüzünden gece yarısı irkilerek yataklarından kalkarlar; eşyalar kendiliğinden hareket eder; annelerinin resminin yanında, tanımadıkları bir kadının resmi yere düşmüş halde durur Annie, bir dizi yoğun ve rahatsızlık verici rüya görmeye başlar: Bu rüyalar, annesinin geçmişinde gizli, korkunç bir gerçeğin gün ışığına çıkarmasına yardımcı olacaktır.

 ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
Bu filmi özel yapan konusu arkadaşlar !  Konu için de mecburan özeti okumanız gerekecek malesef. Canlar, bu filmde konu sizi şaşırtacak, tabi o evdeki sesler, bir varlığın olduğu hissi filan sizi ürpertebilir. Ayrıca, başrolde oynayan bacımız bana göre nadir güzel sarışınlardan ben beğendim göze de hitap ediyor yani duyruluuurr :)

3) Ayin (The Rite) 
  

ÖZET:
 
-->
Gerçek olaylardan esinlenen film, çok tartışılan şeytan çıkarma uygulaması ve kendi inancı hakkında şüphe duymasına rağmen şeytan çıkarma ayinlerini incelemesi için Vatikan'a gönderilen ilahiyat fakültesi öğrencisi Michael Kovak'ın (Colin O'Donoghue) öyküsünü anlatıyor. Şüpheciliğini bir zırh gibi kuşanan Michael, ele geçirilme vakalarının ardında iblisleri değil, psikiyatrik öğeleri aramaları konusunda üstlerine meydan okur. Ancak alışılmışın dışında yöntemler uygulaması ve yaptığı binlerce şeytan çıkarma ayini ile tanınan Peder Lucas'ın (Anthony Hopkins) yanına gönderildiğinde, Michael'ın zırhı çatlamaya başlar. Peder Lucas'ın bile becerilerinin yetersiz kaldığı bir vakayla karıştığında, açıklayamadığı veya denetleyemediği bir olaya ve inandığı her şeyi sorgulamasına neden olacak kadar şiddetli ve korkutucu bir kötülüğe tanık olur. Yönetmeniğini Mikaël Hafstrom'ün yaptığı, “The Rite/Ayin”in başrollerinde Oscar ödüllü Anthony Hopkins, ilk başrolünü oynayan Colin O’Donoghue, Alice Braga, Toby Jones, Ciarán Hinds ve Rutger Hauer yer alıyor.

  ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
Canısılar, açık ve net konuşayım ben şu şeytan çıkarma muhabbetini severim yani filmlerde filan severim bu durumu o yüzden bu yazıda tam 2 tane şeytan çıkarmayla ilgili film var. Buyrun bu ilk film:)  Öncelikle Anthony Hopkins dedemiz var yani boru değil bu adamın harika bir oyunculuğu var. Ayrıca şu Colin abimiz de yakışıklı bir kerata beğendim yani hoşlandım kendisinden biraz sümsük mal ama yine de eli yüzü düzgün :)  Filme gelcek olursak içinde tabiki şeytan çıkarma olayları filan var ama sonu sizi şaşırtacak ve size bir mesaj vericek. Şeytan öyle uzaklarda değil anam paranormal bir varlık da değil şeytan heryerdee içimizdeee vuhuuuuuuww içim ürperdiiii mumlar söndü rüzgar esti.. Şaka be şaka bir şey yok ama film güzel ;)


4) Son Ayin Bölüm 2 (The Last Exorcism Part 2)
ÖZET:
 
-->
(imdb: 3.8 ) Eli Roth & Strike Entertainment dünya çapında 70 milyon dolar hasılat yapan THE LAST EXORCISM’in devam filmini daha korkutucu bir şekilde izleyiciyle buluşturuyor. Öyle görünüyor ki Nell Sweetzer’ın son şeytan çıkarması çok da işe yaramamış. Nell geri dönüyor, şeytanları da... İlk filmin kaldığı yerden devam eden ikinci filmde şeytani bir ritüel sırasında bir tarikat aracılığıyla şeytani bir bebek doğuran Nell Sweetzer oradan kaçtıktan sonra üstü başı kir içinde ve korkmuş bir şekilde ormanda bulunuyor. Nell doktorlar tarafından muayene ediliyor ama geçen birkaç ayı hiç hatırlayamıyor. Sadece yaşananların sonucunda ailesinin öldüğünü biliyor. Davreaux’ya taşınıyor ve terapist Frank Merle’ün yardımıyla hayatını bir düzene sokmaya çalışıyor. Hatta Chris isimli bir gençle çıkmaya ve yerel bir otelde çalışmaya bile başlıyor. Ama Nell bir şeylerin yanlış gittiğini hisseder. İlk ŞEYTAN ÇIKARMA’da onu ele geçiren şeytan yine Nell’in peşindedir. Şeytan Nell’i istiyor ama öncekinden daha farklı bir şekilde… 


  ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
IMDB puanına bakmayın hemen zaten korku filmlerinin puanları hep düşük olur. Bu filmi dün gece izledim çünkü yeni geldi film ama durmadan "şimdi korkucam şimdi korkucam annaaaamm" modundaydım he evet korkmadım değil korktum. Şeytan abimiz bu bacımızı 2 filmdir yakalamaya çalışıyor ilk filmden daha iyi çok bir bağlantısı da yok o yüzden direk bu filmi izleyebilirsiniz ;)


5) Karanlık Sular (Dark Water)
ÖZET:
-->
(imdb:7.0)Bekar anne Dahlia Williams’ın hayata yepyeni bir başlangıç yapmak için kızıyla birlikte New York'un kenar semtlerinden birinde bakımsız bir apartmanın dokuzuncu katına yerleşir. Eski kocasıyla mücadele ettiği velayet davasına bir de çekilmez baş ağrıları eklenince Dahlia'nın hayatı çekilmez bir hal alır.Evin çeşitli yerlerinden tüyler ürperten tuhaf gürültüler gelmektedir.Bunlara bir de evin çeşitli yerlerindeki koyu renk su lekeleri eklenince Dahlia’nın tedirginliği artar.Birileri ya da birşeyler Dahlia ile akıl oyunları oynamaktadır. Hayal gücünün delicesine çalıştığı bir ortamda kendi mantığına ve önsezilerine güvenmesi imkansız gibidir.

 ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:

Evett Jennifer bacımız... Kendisi psikolojimi Requiem For A Dream adlı filmde bozmuştur ama severim. Bak puanı da yüksek. Film korku filmi ama beni anne-kız ilişkisi etkiledi. Bu filmi bende kalıcı yapan da o zaten. Filmin konusu ilginç zaten farklı konusu olan filmleri seçiyorum gördüğünüz gibi.. Bu filmi izlediğinize pişman olmayacaksınız ;)



6) Doğmamış (The Unborn)

ÖZET:
-->
(imdb:6.8)Bazen ölümden sonra ruh cennete gitme yolunu ararken, şeytani bir durumla lanete uğrayarak değişir.Kendine yeni bir beden bulana kadar dünyalar arasında sonsuza dek kaybolmak zorundadır. Bazen de tam olarak isteğine kavuşur ve kendine yeni bir beden bulur.Bu olay tam da Casey Beldon adındaki daha çocukken kendisini terkettiği için annesinden nefret eden bir kızın başına gelir. Ama Casey annesinin onu neden terkettiğini fazla geçmeden olağandışı olayların başına gelmesiyle anlamaya başlar...Uyku sırasında dehşet verici kabuslar, korkunç görünümlü hayaletler görmesi daha gerçekleşmemiş felaketin başlangıcıdır. Bunun üzerine Casey, Sendak adında bir ruh uzmanına bu korkunç olayları nasıl durdurabileceğini sorar.Casey'in hayatta kalabilmek için tek şansı, dünyalar arasındaki kapıları kapatarak bu kimsenin asla doğmamasını sağlamaktır.

ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:

Öncelikle belirteyim Odette Annable ablamız yani başroldeki posterde kıçı başı görünen bacımız, filmde benim kafamı karıştırdı çünkü bir süre sonra kendisi fena derecede Megan Fox ablamıza benziyor ve şaşırtıyor. Ama o değil beyler AY EM SORİİİ :D  Film hoş güzel sevdim ben oyuncuların tipi güzel diye sevdim bide ani çıkışlar filan oldu bi tırstım ama güzel yani izleyin anam.


8)  Öbür Dünyadan (The Awakening)


ÖZET:
-->
(imdb: 6.4 ) I. Dünya Savaşı'nın yaşattığı acılar ve kayıplarla oldukça çok yara almış bir ülke. Travmatik acıların ortasında herkes doğaüstü güçlere inanma eğilimindeyken, Florence Cathcart adında sahtekarlıkları, asparagasları çözme ve 'hayaletleri yakalama' konusunda uzman bir kadın, bir şikayet üzerine taşrada yatılı bir okula gelir. Kendisine iletilen bilgilere göre okulda birden çok hayalet gezmekte, öğrencilere ve hademelere görünmektedir. Florence başta bunun rastladığı diğer vak'alar gibi bir oyunu olduğuna ve kendi yöntemleriylşe gerçeği ortaya çıkartacağına inanır. Fakat bildiği ve inandığı her şey, görünmeyen varlıkların kendilerini hissettirmesiyle alt üst olacaktır... Televizyon dizilerinin yazarı, yapımcısı ve yönetmeni olarak tanınan Nick Murphy ilk uzun metrajlı sinema filminin başrollerini Rebecca Hall, Dominic West paylaşıyor. Filmin senaryosunu Stephen Volk ile beraber kaleme alan Nick Murphy'nin Occupation drama dizisi ile bir de BAFTA ödülü bulunuyor.

ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
 Defalarca izledim izledikçe daha iyi anladım daha çok sevdim... Sizi şaşırtacak, merak edeceksiniz ve arada bir korkacaksınız. Önemli olan da bu zaten. Ayrıca tarihi bir film olduğu için de kimilerin hoşuna gidebilir eski kıyafetler az teknoloji ve zamanına göre okumuş ve çok zeki bir kadın.. Rebecca Hall a çok yakışmış bu rol;)

9) Lanet (Sinister)

ÖZET:
(imdb: 6.7 ) Bir yazar, romanına malzeme toplamak için işlenen korkunç cinayetleri araştırmak üzere ailesiyle ülkenin bir ucundan diğerine seyahat eder. Kiraladıkları bir dairede daha önce yaşayan tüm hana halkı öldürülmüştür. Ellison evde bulduğu bir video kaydı ile hunharca işlenen cinayetlerin gerç yüzünü araştırmaya başlar. Yönetmenliğini Scott Derrickson'ın üstlendiği filmin başrolünde Ethan Hawke yer alıyor.

ÖZET ÇOK UZUN BIRAK SEN YORUMUNU YAP BÖLÜMÜ:
Filmi izlerken çok da korkmuyorsunuz belki ama film bittikten sonra korkudan ölüyorsunuz. Eğer evde küçük bir çocuk varsa korkun ondan diyorum size!! Ekin'le izledik bu filmi biz korktuk baya bence bu filmlerin içinden sonrasında bizi en çok etkileyen film bu oldu. Tavsiyenin dibini ediyorum resmen ;)

10) Herşeyi Devletten Beklemeyin Siz Önerin (KİMSE YOK MU??)
10'a tamamlamak istiyorum bu listeyi ama önerilerinize yardımınıza ihtiyacım var o yüzden korku filmi severler bizimle sevdiğiniz korku filmlerini paylaşın lütfen :)

Herkese İyi Seyirler ...!! Korkmanızı diliyorum şekerpareler. Öpüldünüzz :)

6 yorum:

  1. İmdadına yetişiyorum ve birkaç öneride bulunmak istiyorum aşkısı beğenirsen :)
    -Medyum (fazla korku kısmı olmasa da hoş bir film)
    -1408 (o karşı pencerede biriyle bakıştığı sahneyi hala hatırlarım)
    -Silent Hill (sen seviyorsun diye hatırlıyorum)
    -hide and seek
    -yetimhane (bu son ikisini tam hatırlamamakla beraber iyi olduğunu tahmin ediyorum)
    Bu arada çok güzel bir liste olmuş sinister, insidious ve karanlık sular favorim. Devamını bekliyoruz :) -Ekin

    YanıtlaSil
  2. Tatlım benim çok teşekkür ederim.
    Sharoooooon diye bağıran Silent Hill deki bacıyı unutamam tabiki :)

    1408 gibi garip tam olarak hangi türe ait olduğu belli olmayan filmlerin de listesini yapıcam mutlaka eklerim. Öpüldün :*

    YanıtlaSil
  3. Drag me to hell kara büyü sanırım türkçesi bilmiyorum ama bak o da değişik bir filmdi. Yani senin tarzın Durucuk izleyebilirsiniz sizde ben sevmiştim ;) ayrıca öbür dünyadan filmini eklemen harika olmuşşşş

    YanıtlaSil
  4. O film listemdeydi ama son anda yerini sinister aldı ve 10.yu siz bulun istedin. Minnoş yaa sağol canım benim evet benim izleyeceğim bir film ve tavsiye ediyorum sana da ilgin için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  5. şu yaz günlerinde iyi oldu gece izlicek bişiler buldum sayende sağoll yhaa :)

    YanıtlaSil